Ingen kommer bare i nærheden af USA. Afbrænding af olie og naturgas står for den største CO-udledning, mens planter og verdenshavene skaber lidt balance i regnskabet ved at optage kuldioxid. Verden kan ikke succesfuldt tackle klimaforandringernes udfordringer uden væsentlige indsatser fra disse lande”, konkluderer WRI. Energisektoren er den store skurk. Kuldioxid ( CO) er en livsnødvendig gas i atmosfæren som indgår i kulstofkredsløbet.
Derfor er COudledninger noget man ønsker at reducere.
Jo mere COvi udleder , des mere stiger temperaturen, hvilket øger risikoen for ukontrollable, katastrofale klimaændringer. Menneskeskabte udledninger . Det er alment kendt, at når vi udleder for meget af drivhusgassen kuldioxi CO, tærer det på atmosfæren og øger den globale opvarmning. Simulationen viser, hvem de største CO-syndere er. Se CO-udledningernes bevægelser i den flotte video på Videnskab.
Der er fuld tryk på økonomien i solens rige. Når et produkt produceres i Kina, udleder det mellem fire og seks gange så meget CO, som når det samme produkt bliver produceret i Danmark, viser et nyt speciale. Den gode brændstoføkonomi betyder samtidig, at Peugeot-Citroën har leveret den bilflåde i Europa, som udleder mindst CO, når udledningen udregnes ud fra et.
Udledning af drivhusgasser. Det er vores stigende udledning af drivhusgasser, der er skyld i den globale opvarmning. COer den mest kendte drivhusgas, og også den vi mennesker udleder mest af. Det er eksempelvis forbrænding af kul, olie og gas i form samt transportformer som fly, skibe og biler, der udleder CO2. Det betyder, at temperaturerne stiger, forklarer Sebastian Mernild.
Відсутні: hvem Top 15: Disse bilmærker har det laveste CO2-udslip - Privatøkonomi. Кеш Схожі Перекласти цю сторінку черв. Top-15-Disse-bilmærker-har-det. Men hvor indbyggere i i-landene fortsat udleder omkring ton COpr.
Samtidig må jeg dog tilføje, at FN har verdens bedste videnskabspanel, og hvis man ikke skal tage det alvorligt, hvem skal man så hælde sit hoved til? EU har fastsat, hvor meget CObilerne må udlede i gennemsnit. Her er virksomheden gået fra 1til 1gram på ét år, hvilket hovedsageligt skyldes storsællerten Qashqai, skriver TE i rapporten. De mængder CO, vi udleder i dag, vil bidrage til drivhuseffekten om selv 1eller 4år.
At begynde at kvæulere over hvem der skal yde mest på baggrund af historiske udledninger svarer til at sige “Vi er alle i samme båd – men det er DIN ende af båden, der synker”. Men de starter fra meget forskellige niveauer. Fx er der en meget højere CO-belasting fra varer produceret i. Taiwan og ikke de andre, der udleder mest CO2.
Ligesom Taiwan har Rusland også betydelig højere udledning ved produktionen end . Kina – et lan som Danmark de.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.